Over WZN Edegem

WoonZorgNetwerk Edegem is een welzijnsvereniging, bestaande uit drie componenten: WoonZorgCentrum Immaculata, Lokaal DienstenCentrum Den Appel en ThuisZorg Edegem. WoonZorgNetwerk Edegem wil zelf aanbieder zijn van de thuis- en ouderenzorg én daarbij ook de continuïteit in het woonzorgtraject bewerkstelligen.

Lokaal DienstenCentrum Den Appel

Lokaal DienstenCentrum Den Appel staat open voor alle Edegemnaars en biedt een gevarieerd aanbod aan zinvolle activiteiten zoals tai chi, bridgen, taal- en computerlessen … Buurtbewoners kunnen hier ook terecht voor warme maaltijden aan een voordelige prijs.

ThuisZorg Edegem

ThuisZorg Edegem biedt volgende thuiszorgdiensten aan: gezinszorg en aanvullende thuiszorg, poetshulp aan huis, mindermobielencentrale (Mobitwin), zorgoverleg en mantelzorg.

WoonZorgCentrum Immaculata

WoonZorgCentrum Immaculata biedt een thuis aan 180 bewoners. Daarnaast kunnen 10 gasten genieten van een kortverblijf. WZC Immaculata staat gekend om de talloze activiteiten, de biografisch gerichte dienstverlening en Museum E!, een museum in het woonzorgcentrum voor én door residenten.


Onze missie

Mensen - met focus op ouderen - kwaliteitsvol, betekenisvol en zo zelfredzaam mogelijk laten wonen in Edegem, thuis zolang het kan.

Onze unieke visie

We zetten elke persoon met een ondersteuningsnood op weg. We kunnen niet alles zelf maar zoeken steeds naar een oplossing. Maar wat we doen, doen we méér dan goed, met passie/inleving en met volle aandacht voor de cliënt en de bewoner. We zijn een plek waar alle cliënten, bewoners en familieleden méér dan tevreden zijn en we bouwen aan een klimaat waarin elke vrijwilliger en medewerker zich kan ontplooien en het verschil kan maken.

Onze 4 kernwaarden

1. Zorgzaam

• Spontaan helpen en elkaar begroeten

• Gastvrij en met de glimlach

• Iedereen gelijk

2. Betrokken

• Alsof het onze eigen winkel is

• Zoals voor onze ouders

• Oplossingsgericht 

• Nieuwsgierig

3. Verbindend

 • Samenwerken, feedback geven en leren van elkaar   

 • Met elkaar praten en alles is bespreekbaar 

 • In belang van de cliënt/bewoner

4. Verrassend

• Initiatief 

• Verschil maken

• Extraatje doen 

• Enthousiasmerend

Strategische doelstellingen

1. BETEKENISVOL LEVEN VOOR BEWONER EN CLIËNT HIERVOOR STAAT WZN EDEGEM GEÏNTEGREERD IN DE BUURT 

We kennen de gewoontes, wensen en noden van de cliënten en bewoners en benutten hun talenten en mogelijkheden (hierbij gebruikmakend van hun netwerk) maximaal. We zetten in op het biografisch profiel als basis voor kwaliteit van het leven en geven prioriteit aan de bewoner/cliënt door onze beschikbare tijd in te zetten voor een beter leef- en wooncomfort. We stellen de zelfredzaamheid en wens van hen centraal en durven familieleden en mantelzorgers te betrekken en te coachen in functie van de noden en behoeften van de bewoner/cliënt. 

2. TEVREDEN BEWONER EN CLIËNT

We streven naar tevreden bewoners en cliënten. We luisteren naar de noden van de cliënt en de bewoner binnen een haalbaar en onderhandeld zorgengagement, steeds vanuit een logica van “maximale zelfredzaamheid”, “gelijkwaardigheid” en “betaalbaarheid”. We zorgen bovendien voor de extra stap voor de bewoner en de cliënt

3. GEÏNTEGREERD IN DE BUURT

We zijn als WZN Edegem geïntegreerd in de buurt/ regio en zetten in op initiatieven waaraan elke inwoner van Edegem kan participeren. We investeren verder in een goed uitgebouwde vrijwilligerswerking en via kunst en activiteiten betrekken we bewoners, cliënten en alle inwoners van Edegem. We werken samen met scholen en laten de buurt kennismaken met de missie en visie van onze organisatie. 

4. MAGNEET VOOR MEDEWERKERS

We zijn een magneet voor (potentiële) medewerkers uit de ruime regio door een warm werkgeverschap waar autonomie en integriteit centraal staan. Elke collega neemt eigenaarschap binnen diens domein, waarbij vertrouwen de basis vormt voor een goede samenwerking Medewerkers zijn daarnaast ook ambassadeurs van onze organisatie en doordrongen van ons DNA. We zijn inclusief, staan open voor alle culturen en investeren in de medewerkers van morgen. 

5. UITMUNTENDE ORGANISATIE

We zijn een organisatie die uitblinkt in zowel de kernprocessen als de ondersteunende processen. We doen de juiste dingen (effectiviteit) en maken onze processen eenvoudig (efficiëntie). Daarnaast streven we er ondermeer naar om een duurzame organisatie te zijn en focussen we op continue verbetering. We werken daarbij aan standaarden en doen dat niet vrijblijvend. 

6. VOORLOPER IN CREATIVITEIT EN INNOVATIE

We zijn een voorloper in creativiteit en innovatie en worden zo gepercipieerd binnen het zorglandschap. We innoveren in aanbod, mits haalbaar en betaalbaar maar ook via aangepaste woon- en zorgvormen en aangepaste communicatie richting de familieleden en cliënten. Daarnaast experimenteren we met creatieve vormen van personeelsinzet en zetten we in op technologische innovatie.

7. FINANCIEEL GEZOND

We gaan optimaal en spaarzaam om met onze middelen en zoeken schaalvoordeel als het mogelijk is. We bieden onze dienstverlening aan tegen ‘verantwoorde’ tarieven. We zetten in op alternatieve subsidie- en financieringskanalen en samenwerkingsverbanden. We organiseren onze financiële planning optimaal en bewaken dat er op elk moment voldoende liquide middelen zijn.


VEILIGHEID

Een no-brainer binnen onze organisatie, maar ook no-brainers voor zowel cliënten, bewoners als medewerkers moeten een plaats krijgen. Ook informatieveiligheid en privacy blijven belangrijke aspecten voor WoonZorgNetwerk Edegem. 


Projecten

Binnen WoonZorgNetwerk Edegem hebben we verschillende grote projecten waar we veel aandacht aan willen besteden. 

Samen Mens

 

Contact

Vandaag
Nu gesloten
open van 08:30 tot 17:00
Morgen
open van 08:30 tot 17:00

Dit zijn de openingsuren van ons onthaal. Vanaf 21 uur is de deur vooraan gesloten. Om WZC Immaculata te betreden, kan je aanbellen. Het gebouw verlaten doe je door een code in te voeren.

Alle openingsuren WoonZorgNetwerk Edegem