ThuisZorg Edegem: Wél thuis
In 1960 zette het lokaal bestuur Edegem de eerste stappen in het aanbieden van hulp aan huis door middel van een samenwerking. Intussen groeide ThuisZorg Edegem uit tot een gekend onderdeel van WoonZorgNetwerk Edegem. Heel wat Edegemnaars kunnen iedere dag rekenen op onze goede zorgen.
Visie
ThuisZorg Edegem Edegem biedt ondersteuning aan diegenen die (op een bepaald moment in het leven) hulp kunnen gebruiken bij het zelfstandig en/of zo lang mogelijk thuis te wonen, op een manier die voor hen gewenst is.
Aanbod
We bekijken graag samen of wij jou kunnen helpen of verwijzen je graag door naar andere diensten. We maken je wegwijs in het kluwen van verschillende voorzieningen en mogelijkheden. Onze zorgintaker staat klaar voor jou.
Wordt het onderhoud van je woning te veel? Onze enthousiaste poetshulpen staan klaar om je hierin te ondersteunen.
Wanneer je andere hulp kan gebruiken in het huishouden (bijvoorbeeld koken, boodschappen, was en strijk, evt. onderhoud van de woning ...), kan onze dienst gezinszorg je daarmee helpen. Een groep van deskundige verzorgenden staan voor jou klaar.
Ondervind je problemen betreffende vervoer? Wij zorgen ervoor dat je veilig en wel op je bestemming geraakt. Met onze vrijwillige chauffeurs van de Mobitwin Centrale of we bekijken samen met jou de alternatieven.
Is er nood om met alle betrokkenen aan tafel te zitten? Dan kunnen wij een zorgoverleg organiseren. Hier worden afspraken gemaakt met de huisarts, thuisverpleging, mantelzorgers en andere hulpverleners.
Zorg jij voor een ander? Dan dragen wij op onze beurt graag zorg voor jou. We hebben een speciaal programma uitgebouwd om mantelzorgers te ondersteunen.
Onze troeven:
• hulp aan huis op maat van de klant
• vlotte doorstroming tussen verschillende diensten
• een luisterend oor en vaste aanspreekpunten
• capabel personeel en continuïteit
Andere hulp
Ons eigen aanbod is natuurlijk niet zaligmakend of allesomvattend.
Wij werken graag samen met partnerorganisaties die even warme en goede zorg afleveren als ThuisZorg Edegem.
Vind je de oplossing voor jouw zorgnood niet tussen wat wij kunnen aanbieden, dan gaan we graag samen op zoek naar hoe dat wel voorzien kan worden. ThuisZorg Edegem gaat samen met jou op pad.
Klachten of meldingen ThuisZorg Edegem
Klachten kunnen zowel mondeling als schriftelijk geuit worden. We geven geen gevolg aan anonieme klachten. De klachtenbehandelaar zal op discrete wijze onderzoek voeren en trachten de aanleiding of oorzaak van de klacht in kaart te brengen. Echter worden klachten of opmerkingen in verband met medewerkers, steeds besproken met deze medewerkers. Klachten en het gevolg dat we eraan geven, verzamelen we in een register dat enkel toegankelijk is voor de bevoegde personen.
In eerste instantie kan iedereen met een mondelinge klacht terecht bij de medewerker in kwestie en/of het diensthoofd. Zij zoeken samen met u naar een oplossing (03 450 84 05).
Indien het een ernstig probleem betreft of op vraag van de cliënt of diens netwerk, kan de klacht ook schriftelijk worden ingediend via een mail (thuiszorg@wznedegem.be), brief of een ingevuld klachtenformulier (te verkrijgen aan het onthaal, als bijlage bij de ondertekende afsprakennota of via de link onderaan deze pagina).
Schriftelijke klachten kunnen gericht worden aan de verantwoordelijke zorgzame buurt (stephanie.daemen@wznedegem.be) en/of de directeur van WoonZorgNetwerk Edegem. Uiterlijk twee weken na ontvangst ontvangt de klachtindiener een schriftelijk antwoord met minstens een vermelding van goede ontvangst en de aanstelling van de klachtenbehandelaar. Indien een oplossing dan reeds voorhanden is, zal deze voorgesteld worden.
Indien de cliënt niet tevreden is over de oplossing van de klacht, kan men zich richten tot de raad van bestuur van WoonZorgNetwerk Edegem. De voorzitter, Brigitte Vermeulen – Goris, is het aanspreekpunt en is op afspraak via het onthaal bereikbaar: 03 450 84 00 of onthaal@wznedegem.be.
Met blijvende en onbeantwoorde klachten over de werking van de dienst gezinszorg van ThuisZorg Edegem kan u in laatste instantie terecht bij de administratie van het Departement Zorg, afdeling woonzorg, subafdeling thuiszorg, Koning Albert II-laan 15 bus 497, 1210 Brussel. U kan hen telefonisch bereiken via: 02 553 35 09.