Medewerker Cafetaria

Wat mag je doen?

Bediening van klanten en bewoners in het café

  • Je rekent de bestelling in het café correct af met behulp van een kassa
  • Dagelijkse de kassa natellen en het kassaverslag opmaken
  • Je zorgt voor een klantvriendelijke bediening
  • Het serveren van warme dranken en snacks aan tafel in de zaal en op het terras

Voorraadbeheer

  • Je zorgt voor een goed stockbeheer (controleren aantallen, THT-datum, kwaliteit, FIFO & FEFO,..)
  • Je geeft wekelijks bestellingen door aan je verantwoordelijke
  • Je zet de leveringen van grondstoffen en producten op hun plaats

Voedselveiligheid en hygiënisch werken

  • Je draagt zorg voor de voedselveiligheid van de gasten en werkt hierbij volgens de HACCP-richtlijnen
  • Dagelijkse controle temperatuur koelkasten en diepvries

Schoonmaken en opruimen

  • Tafels afruimen bij klanten en bewoners die hulp nodig hebben
  • Dagelijks en periodiek onderhoud van de hapjestoog
  • Dagelijkse reiniging van de gebruikte toestellen
  • Wegbrengen afval en afwas naar de daartoe bestemde plaats

Bereiden van dranken en etenswaren volgens voorschrift

  • Bereiding van snacks voor het cafétaria volgens HACCP richtlijnen (Croque monsieur bereiden, krieken binden,...)
  • Bereiding van snacks tijdens de bediening (afbakken Brusselse wafels, opwarmen pannenkoeken, scheppen van ijs,...)
  • Je maakt warme dranken
  • Je gaat planmatig te werk en zorgt ervoor dat alles warm en tegelijk wordt geserveerd aan tafel

Samenwerking met vrijwilligers

  • Je ondersteunt nieuwe vrijwilligers en leidt ze op
  • Je werkt samen met vrijwilligers

Warme maaltijden

  • Je laadt de voedingswagens in volgens de HACCP-richtlijnen.
  • Je telt de hoeveelheden van elke maaltijdcomponent na alvorens je deze inlaadt.
  • Je zet de tafels klaar volgens een vooraf gemaakte tafelschikking.
  • Je ondersteunt de vrijwilligers bij het indekken van de tafels.
  • Afhankelijk van de noden, schep je de maaltijden uit of bedien je onze bezoekers aan tafel.
  • Je zorgt samen met de vrijwilligers dat iedere bezoeker zich welkom voelt.

Welke competenties verwachten we van jou?

  • Betalingen ontvangen
  • De klant informeren over de samenstelling van de producten (salades, belegde broodjes ...) 
  • De bestelling opnemen
  • Eenvoudige gerechten bereiden (salades, rauwkostschotel, kaasschotel, nagerechten ...)
  • Afwassen
  • Opdienen van gerechten aan tafel, op een bord
  • De bestelling aan de klant overhandigen (op een bord, in een meeneemverpakking, op een dienblad)
  • Inleving
  • Betrouwbaarheid
  • Verantwoordelijkheid
  • Kritisch denken
  • Zelfstandigheid
  • Klantgerichtheid
  • Stressbestendigheid
  • Flexibiliteit
  • Communiceren
  • Plannen en organiseren

Wat bieden wij?

  • Deeltijds contract van onbepaalde duur (31,1 uren per week)
  • Verloning volgens IFIC-schaal - IFIC 5
  • Werkuren van 10u30 tot 17u25 op weekdagen
  • Werkuren van 13u30 tot 19u42 tijdens weekends (1 weekend op 3)
  • Extralegale voordelen: maaltijdcheques (8 euro/volledige dag), fietsvergoeding (0,35 euro/km), terugbetaling openbaar vervoer woon-werkverkeer
  • Gratis hospitalisatieverzekering (voordelig voor partner en kinderen)
  • Voordelige verlofregeling: 20 wettelijke dagen + 6 aanvullende dagen + 1 plaatselijke feestdag
  • Leeftijdsdagen (BVD) vanaf 52 jaar
  • Aanvullende tweede pensioenpijler (ter waarde van 3% bruto-jaarsalaris)
  • Kortingen en voordelen via de Pluspas en de sociale dienst GSD-V
  • Een actieve personeelskring 

Hoe kan je solliciteren?

Richt jouw kandidatuur met motivatiebrief en CV aan:

WoonZorgNetwerk Edegem, t.a.v. Ann Maes, e-mail: personeel@wznedegem.be.