Maatschappelijk assistent thuiszorgdiensten (21 uur/week)

Wat mag je doen?

Je bent verantwoordelijk voor de werking van onze Mobitwincentrale en coacht het team van vrijwilligers die onze centrale mee vormgeven.

  • Je bent het aanspreekpunt voor vrijwilligers, collega’s en gebruikers
  • Je bent inhoudelijk expert over de werking. Je onderneemt de gepaste acties om jouw kennis up-to-date te houden en zorgt voor een correcte toepassing en afhandeling.
  • Je staat in voor de werving, ondersteuning en aansturing van vrijwilligers.
  • Je neemt initiatieven om de centrale verder te laten ontwikkelen, binnen de acties van het meerjarenplan van het lokaal dienstencentrum.

Je werkt projecten uit die thuiswonende senioren op een laagdrempelige wijze informeren en sensibiliseren. Je hebt voeling met onze preventieve opdracht en weet dit op een transparante en heldere manier over te brengen naar onze doelgroep.  

Je bent een aanspreekpunt voor senioren uit de buurt die vragen hebben over ondersteuning bij zelfstandig thuis wonen in de brede zin van het woord. Samen met een collega-zorgintaker ben je verantwoordelijk voor hulpvragen van cliënten bij de dienst gezinszorg en bezoekers van lokaal dienstencentrum Den Appel. Waar nodig zit je als overlegorganisator een multidisciplinair overleg voor om samen met een netwerk antwoord te bieden op zorgnoden en - vragen.

Vanuit een preventieve en laagdrempelige eerste hulpverlening heb je zicht op de doelgroep. Je houdt een vinger aan de pols van de werking van de dienst gezinszorg en het lokaal dienstencentrum, en fungeert als back-up indien de werking hierom vraagt.

Wat verwachten we van jou?

  • Je beschikt over een bachelordiploma Sociaal werk: maatschappelijk werk
  • Je bent een betrouwbare schakel binnen je team: jullie kunnen rekenen op elkaar.
  • Je bent een actieve (mee)denker en durft trots te zijn op je bereikte resultaten.
  • Je neemt verantwoordelijkheid voor de jouw toegewezen taken, en signaleert tijdig moeilijkheden of problemen. Deze schrikken jou niet af, maar zorgen voor een extra stimulans om samen met je team aan de slag te gaan.
  • Je handelt vanuit een integere en respectvolle basishouding.
  • Je hebt voeling met onze doelgroep. Je bent in staat om de vraag achter de hulpvraag te detecteren en hier gepaste acties in te ondernemen.
  • Je hebt bij voorkeur al wat kennis van de sociale kaart in de provincie Antwerpen regio ELZ ZORA.
  • Je hebt een hands-on mentaliteit en kan projecten uitwerken van A tot Z.

Wat bieden wij?

  • Een afwisselende en boeiende job in een hecht team. Je neemt een verbindende functie op tussen de dienst gezinszorg en het lokaal dienstencentrum Den Appel.
  • Waar nodig springen jullie voor elkaar in om zo de dagdagelijkse werking te garanderen voor onze bezoekers. Zo blijft elke dag uitdagend en afwisselend.
  • Vergoeding op B1-B3-niveau voor personeelsleden van de lokale besturen, relevante anciënniteit wordt meegenomen (persoonlijke simulatie op aanvraag).
  • Een bediendecontract van onbepaalde duur
  • Deeltijdse tewerkstelling van 21 uren, te presteren volgens volgend schema:
    • Dinsdag: 09u00 – 12u00
    • Woensdag: 09u00 – 17u00 (30 minuten pauze)
    • Donderdag: 09u00 – 12u00
    • Vrijdag: 09u00 – 17u00 (30 minuten pauze)
  • Voordelige verlofregeling: 20 wettelijke dagen + 6 aanvullende dagen + 1 plaatselijke feestdag
  • Maaltijdcheques van 8 euro per volledige dag (7,6 uur)
  • Een gratis hospitalisatieverzekering voor personeelsleden, en een goedkope verzekering voor partner en kinderen
  • Aanvullende tweede pensioenpijler (ter waarde van 3% bruto-jaarsalaris)
  • Maximale fietsvergoeding (0,35 euro/km) of volledige terugbetaling openbaar vervoer
  • Kortingen en voordelen via de Pluspas en de sociale dienst GSD-V
  • Een actieve personeelskring               

Selectie:          

  • Preselectie op basis van je motivatiebrief en CV.
  • Na een cv-screening kan je worden uitgenodigd voor een jurygesprek en een praktische proef.

Hoe solliciteren?

Richt uw kandidatuur met motivatiebrief en CV aan:

WoonZorgNetwerk Edegem, t.a.v. Stephanie Daemen, e-mail: personeel@wznedegem.be.

Voor bijkomende informatie kan u contact opnemen met Stephanie Daemen, coördinator Zorgzame Buurt, tel. 03 450 84 10.