Jouw mening telt in het WoonZorgNetwerk Edegem!
WoonZorgNetwerk Edegem vindt jouw mening superbelangrijk. Daarom voorzien we verschillende mogelijkheden om alle klanten - van bewoners, familieleden tot cliënten van Lokaal DienstenCentrum Den Appel en ThuisZorg Immaculata - op collectieve wijze en in samenspraak met elkaar, een ruime kans te bieden tot inspraak in de werking van de organisatie.
WZC Immaculata
Vanaf 2018 organiseren wij per residentie de bewonersraad, die we ook wel burenklets noemen. Op die raad is er aandacht voor de publieke bewonersaangelegenheden op de residentie zelf. De bewonersraad verloopt op alle residenties volgens hetzelfde stramien onder leiding van de gastvrijheidscoaches. Op de vaste agenda staan thema's als veiligheid, hoffelijkheid, belevenissen en efficiëntie. Naast de vaste agenda is er natuurlijk ruimte voor varia.
De bewonersraad slaagt er vooral in om heel wat kleine veranderingen te realiseren die het leven in WZC Immaculata weer wat aangenamer maken. De directie geeft in het merendeel van de gevallen gunstig gevolg aan de voorstellen van de bewonersraad. De verslagen van de bewonersraad kan je hieronder terugvinden.
burenklets integraal GDPR.pdf366,1 Kb(pdf)
Ook familieleden van residenten nodigen we twee keer per jaar uit om feedback te geven over de werking van het WZC. Op de familieraad is elk familielid van harte welkom. De verslagen kan je hieronder terugvinden.
familieraad_2022_12_12.pdf213,7 Kb(pdf)
familieraad_2023_06_01.pdf314,8 Kb(pdf)
familieraad_2023_11_27.pdf293,8 Kb(pdf)
familieraad_2024_05_28.pdf263 Kb(pdf)
Klachten of meldingen WZC Immaculata
Elke bewoner, familielid, cliënt en medewerker stellen we in de mogelijkheid om een klacht te uiten over de hulp- en dienstverlening binnen onze organisatie. We beschikken over een klachtenprocedure die strikt wordt nageleefd bij elke uiting van ongenoegen over de dienstverlening.
Heb je een klacht of melding? Laat het ons weten via immaculata@wznedegem.be
Klachten of meldingen ThuisZorg Edegem
Klachten kunnen zowel mondeling als schriftelijk geuit worden. We geven geen gevolg aan anonieme klachten. De klachtenbehandelaar zal op discrete wijze onderzoek voeren en trachten de aanleiding of oorzaak van de klacht in kaart te brengen. Echter worden klachten of opmerkingen in verband met medewerkers, steeds besproken met deze medewerkers. Klachten en het gevolg dat we eraan geven, verzamelen we in een register dat enkel toegankelijk is voor de bevoegde personen.
In eerste instantie kan iedereen met een mondelinge klacht terecht bij de medewerker in kwestie en/of het diensthoofd. Zij zoeken samen met u naar een oplossing (03 450 84 05).
Indien het een ernstig probleem betreft of op vraag van de cliënt of diens netwerk, kan de klacht ook schriftelijk worden ingediend via een mail (thuiszorg@wznedegem.be), brief of een ingevuld klachtenformulier (te verkrijgen aan het onthaal, als bijlage bij de ondertekende afsprakennota of via de link onderaan deze pagina).
Schriftelijke klachten kunnen gericht worden aan de verantwoordelijke zorgzame buurt (stephanie.daemen@wznedegem.be) en/of de directeur van WoonZorgNetwerk Edegem. Uiterlijk twee weken na ontvangst ontvangt de klachtindiener een schriftelijk antwoord met minstens een vermelding van goede ontvangst en de aanstelling van de klachtenbehandelaar. Indien een oplossing dan reeds voorhanden is, zal deze voorgesteld worden.
Indien de cliënt niet tevreden is over de oplossing van de klacht, kan men zich richten tot de raad van bestuur van WoonZorgNetwerk Edegem. De voorzitter, Brigitte Vermeulen – Goris, is het aanspreekpunt en is op afspraak via het onthaal bereikbaar: 03 450 84 00 of onthaal@wznedegem.be.
Met blijvende en onbeantwoorde klachten over de werking van de dienst gezinszorg van ThuisZorg Edegem kan u in laatste instantie terecht bij de administratie van het Departement Zorg, afdeling woonzorg, subafdeling thuiszorg, Koning Albert II-laan 15 bus 497, 1210 Brussel. U kan hen telefonisch bereiken via: 02 553 35 09.